
Ürün Yönetimi
Ürün yönetimi, ürün yaşam döngüsünün tüm aşamalarında bir ürün veya ürünlerin yeni ürün geliştirme, iş gerekçelendirme, planlama, doğrulama, tahmin, fiyatlandırma, ürün lansmanı ve pazarlamasıyla ilgilenen bir şirket içindeki organizasyonel bir işlevdir.
Günümüzde, analiz amaçlı kullanılan veri miktarı ve çeşidi çok artmıştır ve yüksek miktardaki verilerin analiz edilebilmesi için çeşitli yöntemler ve uygulamalar geliştirilmiştir.
Ürün yönetimi, yeni ürünlerin hazırlığı ve ticari lansmanı ve satışına kadar yeni bir ürün konseptinin başlatılmasının aktif bir parçasıdır. Ürün yönetimi, yeni ürün geliştirmeye başlamak için iş durumunu ve gerekçesini yönlendirir ve yeni bir ürünün geliştirilmesi, test edilmesi ve piyasaya sürülmesine yönelik adımlar ve / veya aşamalar boyunca aktif bir role sahiptir.
Ürün yönetimi, ürün değişikliği ve yaşam döngüsü kararları ve planlamasında da yer alır. Ürünün ortadan kaldırılması, yaşam döngüsünde bir değişiklik için adayların belirlenmesiyle başlayabilir (bazı durumlarda yeni bir ürün lansmanı ve dolayısıyla değişim nedeniyle; bir ürünün satışının olmaması ve bu nedenle bir aşamalı bitirme planı; veya teknolojide bir eskime ve bu nedenle satıştan hemen çıkarılma). Bu süreç daha sonra ürünü aktif satıştan çıkarmak için çapraz fonksiyonlu bir planla devam eder. Eskime planı, organizasyon üzerindeki etkinin kapsamlı bir görünümünü (ürünle ilişkili envanter, ürünlerin üretilmesiyle ilişkili varlıklar ve üretim / montaj kaynakları, aktif ticari anlaşmalar, hizmet ve destek gereksinimleri ve güncellenecek pazarlama varlıkları ve alanları) içerecektir.